Saturday, August 2, 2008

一小句,大道理,simple sentence, great mind.

"它虽吸引我并不代表我要拥有它。"

"It caught my eye doesn't mean I need to get it"

一句简单的话,藏着一个大道理。

我从一个小孩子口中听到这句话,心里很是惊讶。

一个乳臭未干的小孩子,可以这么理智的,知道什么是想要的,什么是需要的,只会买想要的,不是需要的。我真想知道他的父母亲到底如何教导他,才会有这样的想法。

一个我需要学习的大道理,出自一个小孩子口中。

惭愧。

A simple sentence with a great living attitude hidden behind.

I heard it yesterday from a kid. I am very surprise that a kid can come out this kind of sentence.

He can deal his own greed, knows what he need and not what he want. I really curious what kind of method of his parents taught him to make him has this mind set.

What a good living attitude that I need to learn, from a kid.